Information och rutiner för zoom-möten (lärare och studenter)
På Moodle finns en länk till mötesrummet för respektive klass. Dessa länkar använder vi oss av vid samtliga seminarie- och lektionstillfällen. Logga in några minuter innan tiden för mötet och kontrollera att tekniken fungerar.
När det är helklass som har ett gemensamt seminarium eller information använder vi länken som tillhör gruppen 1-10.
För att få ett så strukturerat och givande möte som möjligt så finns det ett par ordningsregler som vi bör förhålla oss till:
Vi lärare kommer att fungera som moderatorer och fördelar ordet. När ni inte har ordet, sätt mikrofonen i mute-läge. Försök hitta en plats där du inte blir störda av ljud eller bakgrundsaktiviteter. Djur, barn och samboende kan vara söta men vi vill be er att hålla dessa utanför våra Zoom-möten! Vår erfarenhet sedan tidigare är att headset är att föredra vid dessa möten. Till sist: Vi vill gärna se er i bild (även om ni har en bad hairday) så snälla slå på kameran!
Kursledningen