Konto för att anmäla till omtentamen

Behöver du till exempel anmäla dig till en omtentamen, men saknar tillgång till ditt studentkonto skapar du ett konto hos eduID: signup.eduid.se. Då får du bland annat tillgång till student.ladok.se (anmäla till omtentamen, se resultat etc.) och antagning.se.


IT-support för studenter

Behöver du har tillgång till din studentmail och kursrum på MyMoodle måste du kontakta it-support@lnu.se. De kan öppna ditt studentkonto för en 1 veckas tillgång till samtliga studenttjänster. Tips är att när du fått tillgång till din studentmail, så kan du lägga in en vidarebefordran till den mailadress du använder i dagsläget. Se även IT:s Serviceportal för mer information. Kontaktuppgifter till IT-support hittar du här.


Jag kommer inte åt kursrummet på MyMoodle

Behöver du tillgång till ditt studentkonto under en längre period än 1 vecka kontaktar du nedlaggning.fkh@lnu.se så hjälper vi dig. Har du tillgång till MyMoodle, men ej åtkomst till kursrummet, kontakta nedlaggning.fkh@lnu.se. Ange ditt personnummer och vilket kurs/kurskod det gäller i ditt mail.



Senast ändrad: onsdag, 14 april 2021, 08:59