Tillgång till studentkonto och kursrum på MyMoodle
Konto för att anmäla till omtentamen
Behöver du till exempel anmäla dig till en omtentamen, men saknar tillgång till ditt studentkonto skapar du ett konto hos eduID: signup.eduid.se. Då får du bland annat tillgång till student.ladok.se (anmäla till omtentamen, se resultat etc.) och antagning.se.
IT-support för studenter
Behöver du har tillgång till din studentmail och kursrum på MyMoodle måste du kontakta it-support@lnu.se. De kan öppna ditt studentkonto för en 1 veckas tillgång till samtliga studenttjänster. Tips är att när du fått tillgång till din studentmail, så kan du lägga in en vidarebefordran till den mailadress du använder i dagsläget. Se även IT:s Serviceportal för mer information. Kontaktuppgifter till IT-support hittar du här.
Jag kommer inte åt kursrummet på MyMoodle
Behöver du tillgång till ditt studentkonto under en längre period än 1 vecka kontaktar du nedlaggning.fkh@lnu.se så hjälper vi dig. Har du tillgång till MyMoodle, men ej åtkomst till kursrummet, kontakta nedlaggning.fkh@lnu.se. Ange ditt personnummer och vilket kurs/kurskod det gäller i ditt mail.