Allmänt

Vid engelskan är vi mycket måna om att få reda på vad ni studenter tycker om de kurser ni läser. Vi vill både ha reda på vad ni tycker om undervisningen som sådan, men också vad ni tycker om alla de saker som indirekt gör att era studier blir lärorika och intressanta. Litteratur, kursupplägg och schemaläggning är bara ett par exempel på de saker som vi är intresserade av att få reda på vad ni tycker om.
Det är dessutom mycket intressant för oss som lärare att se hur ni upplever de kurser ni studerar. Ger till exempel kurserna det innehåll och uppfyller undervisningen de syften som kursplanerna nämner? Dessutom tror vi att det är viktigt att ni studenter analyserar ert eget sätt att ta till er kunskaper. Allt detta vill vi alltså undersöka med hjälp av olika sorters utvärderingar.

Två typer av utvärdering

Under en termin vid engelskan kommer du därför att få genomgå två olika typer av utvärdering:

  • Varje lärare har, under eller efter genomförd delkurs, en egen utvärdering av kursen. Detta för att läraren skall kunna se på vilket sätt undervisningen kan bli bättre, men också vad som är bra och vad studenterna har uppskattat. Utvärderingsformen kan se olika ut i olika delkurser, beroende på kursernas utseende.
  • Efter varje termins slut får dessutom samtliga studenter fylla i en utvärdering som tar upp generella idéer kring undervisningen och kring engelskavdelningens funktioner, men som också har inslag av självvärdering av arbetsinsatserna. Detta för att vi skall få en sammanhängande bild av hela undervisningssituationen.
Senast ändrad: onsdag, 15 februari 2017, 17:23