Programstart hösten 2015
Inrednings- och butikskommunikation, 180hp
Här presenteras de kurser som ingår i programmet och där de obligatoriska kurserna markerats
med en * och de kurser som ingår i huvudämnet företagsekonomi markerats med fetstil.
Termin 1 (H15)
Introduktion till programmet, 7,5 (1DI020)
Företagsekonomi I - Marknadsföring, 7,5hp (1FE406)
Grunder för gestaltning, 7,5hp (1DI021)
Företagsekonomi I – kalkylering och internredovisning, 7,5hp (1FE417)
Termin 2 (V16)
Företagsekonomi I - Organisation och ledarskap, 7,5hp (1FE401)
Visualiseringstekniker, 7,5hp (1DI042)
Företagsekonomi I – affärsredovisning och budgetering, 7,5hp (1FE412)
Inredning I, 7,5hp (1DI043)
Termin 3 (H16)
Service Management, 7,5hp (1FE666)
Butikskommunikation I, 7,5hp (1DI044)
Företagsekonomi II – Konsumentbeteende, 7,5hp (1FE617)
Butikskommunikation II, 7,5hp (1DI047)
Termin 4 (V17)
Kommersiell identitet, 7,5hp (1DI022) del I
Integrated Marketing Communication and Brand Management, 7,5hp (1FE696)
Kommersiell identitet, 7,5hp (1DI022) del II
Företagsekonomi II - metod och uppsats, 7,5hp (1FE661)
Termin 5 (H17)
Utlandsstudier alternativt valbara kurser
Valbara kurser:
Visuell kommunikation – hållbara konsumtionsmönster ochekonomiska system, 15hp (2DI588)
Butikskommunikation III – praktik och tillämpning, 15hp (2DI048)
Graphic Design and Typography, 7,5hp (1DI801)
Illustration I, 7,5hp (1DI802)
Graphic Tools, 7,5hp (1DI803)
The History of Graphic Design in a Global Context, 7,5hp (1DI807)
Praktik och tillämpning – Detaljhandel & Service Management, 15hp (1FE726)
Projektledning – marknadsföring, 15hp (1FE532)
Statistik för marknadsföringsbeslut, 15hp (1ST511)
Marknadsföring i mobila enheter, 7,5hp (2FE423)
Inköp, 7,5hp (1FE606)
Digital Marketing, 7,5hp (1FE648)
Företagsekonomi II - organisation 7,5hp (1FE656)
Företagsekonomi II – affärsutveckling och entreprenörskap, 7,5p (1FE624)
Termin 6 (V18)
Företagsekonomi III – marknadsföring, 15hp (2FE506)
Företagsekonomi III – marknadsföring, examensarbete (kandidat), 15hp (2FE77E)
Kurserna kan ges i annan ordningsföljd. Utifrån utbildningsplanens ramar utvecklas programmet ständigt, det kan innebära att kurser och kurskoder kan bytas under utbildningens gång.