Planerade servicefönster för Moodle

Vår driftleverantör har fastställda så kallade servicefönster, bestämda tider när olika systeminsatser kan genomföras för att hålla systemet uppdaterat och säkert.

Det är inte alltid varje servicefönster behöver användas, men fördelen med fasta tider är att vi vet när det kan inträffa. Tiden för servicefönstren är förlagd utanför flexramen för undervisande och administrativ personal.

Servicefönstren för Moodle är den tredje helgfria veckan på fredagen varje månad, kl 05-07. Vid arbetsveckor med helgdagar i kan det ändras.

Det finns även servicefönster för datacentret, på onsdagar och torsdagar kl 23-05 de två första veckorna varje månad. Dessa servicefönster används mer sällan och meddelas oss då två veckor innan.

Planerade servicefönster 2025

  • 23 maj kl 5:00-7:00
  • 19 juni kl 5:00-7:00 (detta är en torsdag) 
  • 25 juli kl 5:00-7:00
  • 22 augusti kl 5:00-7:00 
  • 19 september kl 5:00-7:00
  • 24 oktober kl 5:00-7:00
  • 21 november kl 5:00-7:00
  • 9 december kl 5:00-7:00 

Notera att det kan behövas akuta tekniska insatser utanför dessa tider, vilket då meddelas under universitetets driftinformation.

Senast ändrad: onsdag, 21 maj 2025, 14:26