Välkommen till din nästa termin på Ekonomihögskolan!

Välkommen till din nästa termin på Ekonomihögskolan!

av Angelica Wendt -
Antal svar: 0

Välkommen till din nästa termin på Ekonomihögskolan 

All viktig information rörande dina studier hittar du på Lnu.se och MyMoodle, i ditt programrum och på Ekonomihögskolan informerar. Ta för vana att alltid först söka aktuell information där!

Behörighet och antagning
Under mina sidor på antagning.se kan du se om du är behörig till höstens kurser. Om du är antagen med villkor kan det bero på att dina resultat från föregående terminer inte registrerats ännu.

Att bli antagen med villkor till en kurs innebär att du efter urvalet får ytterligare tid på dig att bli fullt behörig innan kursen startar. Ytterligare en behörighetsgranskning kommer att göras tätt in på kursstart så att nya resultat från föregående terminer inkluderas. Din status på mina sidor på antagning.se kommer då att uppdateras.

kursplanen hittar du de förkunskapskrav som gäller för respektive kurs och det är dessa krav som du måste uppfylla för att kunna påbörja aktuella kurser. Vet du redan nu att du inte kommer uppfylla förkunskapskraven till dina kurser och/eller behöver gå om en kurs, kontakta då studievägledare.

Registrering (registreringsperiod för kurs som startar 29 augusti: 22 augusti – 4 september)
Registrera dig på den/de programkurser du ska läsa via lnu.se/student/min-sida. Ska du åka på utbytesstudier registrerar du dig via lnu.se/student/min-sida. Har du problem med registreringen kan det bero på följande:

·       du har varit registrerad på kursen tidigare. Då ska du ev. omregistreras när kursen startar,

·       du har bytt program eller påbörjar senare delen av ett program,

·       du har haft studieuppehåll,

·       du uppfyller inte förkunskapskrav till kursen,

·       du har missat att söka höstens kurser via antagning.se,

·       du har missat att tacka JA på ditt antagningsbesked för dina studier,

·       registreringsperioden är stängd.

Kontakta Ekonomihögskolan, ekonomihogskolan@lnu.se, för att få hjälp med din registreringsfråga.

Studieavbrott
Information och ansökan finns på lnu.se/student/under-studierna/antagning/

Studieuppehåll 
Information och ansökan finns på lnu.se/student/under-studierna/studieuppehall/

Kontakt
Vid frågor som rör dina studier vid Ekonomihögskolan kontakta ekonomihogskolan@lnu.se

 

Glad sommar!

Ekonomihögskolan